​​Jak duże przedsiębiorstwa korzystają ze sztucznej inteligencji w firmach?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis
​​Jak duże przedsiębiorstwa korzystają ze sztucznej inteligencji w firmach?
IT

Sztuczna inteligencja jest prężnie rozwijającą się dziedziną o szerokim zastosowaniu. Może być wykorzystywana niemal w każdym sektorze, a szczególnie pomocna jest w takich branżach jak medycyna, transport czy bankowość. 

Wiele firm korzysta z tego typu rozwiązań i kolejne się do niego przekonują. Istnieją jednak obawy, że artificial intelligence zastąpi zasoby ludzkie w wielu dziedzinach. Jest to jednak mało prawdopodobny scenariusz, przynajmniej w naszych czasach. Sztuczna inteligencja jest przede wszystkim pomocą dla ludzi. 

Czym jest sztuczna inteligencja i jak można ją wykorzystać?

Sztuczna inteligencja jest działem informatyki, który bada ludzkie zachowania i umysł, równocześnie tworząc systemy symulujące myślenie człowieka. Oznacza to, że AI poprzez wnikliwe analizy i rozwiązywanie rozmaitych problemów uczy się pewnych okoliczności i nowych danych, reagując tak, jak zrobiłby to człowiek. Technologia ta bardzo intensywnie się rozwija i jest dostępna już dla coraz większej części przedsiębiorców, którzy bardzo chętnie z niej korzystają. W dużym stopniu zwiększa wydajność pracy w firmie, tym samym niejednokrotnie daje przewagę konkurencyjną na rynku. Korzystają z niej zarówno ogromne przedsiębiorstwa, jak i mniejsze firmy.

Autor: Alex Knight/pexels.com

Gdzie jest wykorzystywana sztuczna inteligencja? 

Wykorzystanie sztucznej inteligencji pomaga w codziennej pracy przedsiębiorstwa, wprowadza wiele udogodnień i usprawnień. W jakich dziedzinach wykorzystywana jest sztuczna inteligencja?

  • W bankowości szczególnie ceniony jest system rekomendacji, czyli analizowanie zachowań konsumenta i na ich podstawie dobieranie odpowiednich produktów. AI wykorzystywane jest także przy operacjach giełdowych, szacowaniu ryzyka lub nawet wykrywaniu oszustw.
  • W transporcie korzysta się przede wszystkim z aplikacji dla kierowców, które pomagają oszacować czas przyjazdu i realizacji zleceń. Pojawiają się także autonomiczne samochody, a nawet autobusy i pociągi.
  • W obsłudze klienta oraz telekomunikacji ogromnym udogodnieniem są tzw. chatboty, które symulują rozmowę, zwiększając wydajność firm, co przekłada się na duże oszczędności.
  • W medycynie również można wykorzystywać chatboty przy diagnostyce, poza tym AI pomaga monitorować pacjentów z grup ryzyka, prowadzić dokumentację czy nawet prognozować zachorowania. Ponadto powstały już roboty wykonujące operacje, które dzięki swojej niezwykłej precyzji minimalizują ryzyko powikłań. Dostępne są także roboty umożliwiające zdalną diagnostykę i monitorowanie stanu pacjenta w czasie rzeczywistym.
  • W handlu sztuczna inteligencja pomaga zbierać dane o klientach, dzięki czemu sprzedawcy mogą wybrać najbardziej spersonalizowane oferty dla konsumentów. AI nie tylko umożliwia dobranie odpowiednich produktów czy programów lojalnościowych, lecz także dopasowanie najlepszych form płatności i dostawy.

Sztuczna inteligencja – rozwiązanie o nieograniczonym zastosowaniu 

Wymienione branże to jedynie część z możliwych zastosowań sztucznej inteligencji. Wiele innych sektorów, takich jak edukacja, energetyka czy rolnictwo, także korzysta z rozwiązań, jakie daje. Ze względu na swoje bardzo szerokie zastosowanie jest obecnie wykorzystywana w wielu branżach i coraz częściej można się z nią spotkać. Z pewnością wraz z rozwojem technologicznym będzie coraz bardziej powszechna, a duże przedsiębiorstwa nie będą mogły się bez niej obyć, aby nie zostać w tyle za konkurencją.

Zdjęcie główne: pixabay/pexels.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*